Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 11 juli 2018

"Dödens hemligheter" av Stephen Booth (originaltitel: "Secrets of death")

"Dödens hemligheter" är den 16:e delen i serien om Ben Cooper och Diane Fry. Jag har läst allihop och mitt intryck av böckerna varierar massor. Emellanåt har jag varit på väg att ge upp serien helt för att efter en annan bok bara ha börjat längta efter nästa. De senaste har lämnat mig med den senare känslan så därför hade jag väldigt stora förväntningar på denna bok. Förväntningar som tyvärr inte motsvarades alls. Historien är lite seg och den lyfter inte riktigt utan håller ett långsamt tempo utan någon direkt spänning. Så nu är jag där igen - ska jag fortsätta att läsa denna serie eller inte?

En serie självmord i Peak District håller kriminalkommissarie Ben Cooper och hans team i sysselsättning. De är rädda för att begreppet självmordsturism ska sprida sig och generera fler dödsfall. Ben börjar dock tvivla på att de döda på egen hand valt sitt öde. Det verkar som om någon hjälpt dem på traven. Samtidigt upptäcker Diane Fry vid polisen i Nottingham att någon hon och hennes kollegor spanar på har försvunnit. Snart har Bens och Dianes båda fall korsat varandra och återigen får de arbeta tillsammans.

"Dödens hemligheter" är som sagt inget måste och vill man ha ruggig spänning tycker jag att man t.o.m. ska låta bli att läsa den. Följer man däremot den här serien och vill fortsätta göra det så ska man läsa den för som vanligt får man också följa de båda polisernas privatliv.

"Dödens hemligheter" kommer att komma som ljudbok. Då uppläst av Magnus Roosmann.

Vill ni läsa om fler böcker av Stephen Booth så sök på hans namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar