Sök i den här bloggen

Translate

lördag 14 juli 2018

"Polisen som fick förnyat förtroende" av Gösta Unefäldt

Jag fick verkligen mersmak på serien Polisen i Strömstad när jag för ett litet tag sedan lyssnade på "Polisen och den oförfalskade ondskan" så jag fortsatte med att direkt lyssna på "Polisen som fick förnyat förtroende". Böckerna ger verkligen den där "sommarmysteriemyskänslan" som jag gillar så mycket. Att sedan själva brottsutredningarna kryddas med humor är ett stort plus. Intrigen i "Polisen som fick förnyat förtroende" är spännande och karaktärerna är helt underbara.

Polischef Gustav Jörgensson har precis avtackats då nyheten om att hans efterträdare kört ihjäl sig när han var på väg till Strömstad för att ta över tjänsten når polisstationen. Av den anledningen blir han ombedd att stanna kvar på sin post till dess en ny efterträdare kan hittas. Strax därefter hittas en mördad man i en sommarstuga. När Jörgensson och hans kollegor börjar titta på offrets liv inser de snabbt att mannen inte saknade fiender. En del relativt nya men några skaffade han sig redan i ungdomsåren på 60-talet...

Jag gillar som sagt den här serien och jag tänker absolut att lyssna på eller läsa mer av Gösta Unefäldt. "Polisen som fick förnyat förtroende" är en perfekt bok för hängmattan i sommar! ☀️

Ljudboken är 11 timmar och 2 minuter lång och den är uppläst av Fredde Granberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar