Sök i den här bloggen

Translate

söndag 1 juli 2018

"Nådastöten" av Christina Larsson

Äntligen har jag läst något nytt av Christina Larsson. "Nådastöten" är den femte boken i serien om kriminalkommissarie Ingrid Bergman och jag gillar hela serien. (Ni kan läsa om de tidigare böckerna genom att klicka på titlarna nedan.) Fjärde boken i serien läste jag 2013 så det är ett tag sedan, men jag är väldigt glad att det har kommit en fortsättning nu. "Nådastöten" är lättläst, spännande och välberättad - precis som de fyra tidigare delarna.

En 86-årig man hittas mördad i sitt hem och det visar sig att han varit död i ett halvår utan att någon saknat honom. Detta skapar det stora rubriker. Ingrid Bergman har varit sjukskriven en längre tid men är på väg tillbaka till arbetet. Som första arbetsuppgift får hon vara en del i utredningen men den leds av kriminalinspektör Karin Falk. Ingrid hinner knapp börja innan hon av olika anledningar plockas bort från fallet. I stället hamnar hon mitt i händelsernas centrum då Landsbygdsmässan inleds under stort säkerhetspådrag. Detta eftersom landsbygdsministern och flera toppchefer utsatts för mordhot.

Det som glädjer mig nu när "Nådastöten" är utläst är att den sjätte delen i serien, "Socialgrupp noll", redan finns att tillgå. Den har definitivt hamnat på min "att läsa nu i sommar-lista". Är ni redan fast i denna serie så tycker jag att ni också ska göra det och har ni inte redan upptäckt den så har ni verkligen något att se fram emot!!

"Nådastöten" finns också som ljudbok. Den är 10 timmar och 45 minuter lång och uppläst av Katarina Ewerlöf.

"5:e Moseboken"
"Slaskjobbet"
"Du kommer inte undan..."
"Silhuetten"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar