Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 28 januari 2021

"I rättvisans blod" av Nilla Kjellsdotter

Vilken härligt bekantskap jag gjort nu! Nilla Kjellsdotter har skrivit en mycket bra och spännande bok - "I rättvisans spår". Den hade mig i sitt grepp från start till slut och jag älskar språket den berättas med. Vem kan motstå fraser som kommer oss iväg
 och stack sig in? Jag har verkligen inget att klaga på när det gäller själv storyn heller och därför måste jag rekommendera den här boken å det varmaste! 🤍 Ljudboken är uppläst av Anja Lundqvist och den är dryga 10 timmar lång. 

En tidig morgon i slutet av november hittas en småbarnsmamma död ute på sin gård i Oravais. Att hon mördats kan man slå fast direkt, men om alla hennes skador kommer från just den handlingen är man inte säker på. Kriminalkonstapel Mija Wadö och hennes kollegor på Österbottens polisinrättning blir tilldelade fallet. Misstankarna riktas mot kvinnans man då det är allmänt känt att han brukar misshandla henne. Men så hittas ännu en mördad kvinna i samma ålder. Skadorna liknar de på det första offret och nu börjar man tveka på att man har tagit rätt gärningsperson. Poliserna har inte så mycket att gå på och de befarar att mördaren har fler offer på sin lista. Nu måste de hitta det som knyter samman offren och se om de kan hitta en gemensam fiende...

"I rättvisans blod" är den första delen i deckarserien Morden i Österbotten och jag ser så mycket fram emot att få fortsätta följa kriminalkonstapel Mija Wadö och hennes kollegor 🖤 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar