Sök i den här bloggen

Translate

lördag 16 januari 2021

"Snöängeln" av Anki Edvinsson

Äntligen kom den andra delen om Umeåpoliserna Charlotte von Klint och Per Berg! 🤍 Den första boken "Lusta att döda" lyssnade jag på i juni 2018 och den var riktigt bra när jag väl hade kommit in i den (läs mer genom att klicka på titeln). "Snöängeln" är en spännande, och kanske lite bättre, fortsättning som håller högt tempo och som jag bara ville lyssna vidare på. Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är 9 timmar och 10 minuter lång. 

En tonårspojke tar sitt liv och en medelålders kvinna mördas. Till att börja med kopplas händelserna inte ihop men sakta börjar Charlotte och Per se ett samband - narkotika. I ett ödehus festar stadens ungdomar hårt och där florerar mängder av knark. Efter en av festerna försvinner en tonårsflicka. Eftersom det finns en hotbild mot hennes familj riktar såklart polisen blickarna ditåt. Men är det så enkelt? Också Charlottes förflutna kommer närmre och snart svävar också hon i fara...

Som ni förstår så rekommenderar jag självklart "Snöängeln" 🤍 Anki Edvinssons serie är hittills mycket bra och jag ser fram emot en fortsättning - som jag hoppas kommer! Det vore väldigt kul att få fortsätta följa karaktärerna och deras framtida äventyr. 

2 kommentarer:

  1. Åh! Det har jag missat att det kommit en ny bok av henne! Gillade första delen, ska bli spännande att lyssna in den här! Snart klar med sista boken av Tell så det är bra tajming! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då var det ju alldeles lysande att jag kunde tipsa dig om att den kommit nu :) Hoppas att du också gillade Tells senaste bok!

      Radera