Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 21 maj 2024

"Korpen" av Lina Bengtsdotter

Jag blev så glad när jag såg att det kommit en ny bok av Lina Bengtsdotter eftersom jag verkligen gillat hennes tidigare böcker så mycket (ni kan läsa mer om dem genom att söka på hennes namn i sökrutan ovan). Därför är det med stor sorg jag ger hennes nya bok "Korpen" en knapp tvåa i betyg. Jag fastade inte alls för storyn och när det kommer till karaktärerna så tröttnade jag direkt. Poliser med högvis av privata bekymmer och, i det här fallet, en mörkad psykisk sjukdom känns uttjatat och bara tråkigt. Det känns helt enkelt som man redan läst boken... Ljudboken är uppläst av Lo Kauppi och den är 9 timmar och 4 minuter lång.

"Korpen" är den första delen i den nya serien om kriminalinspektör Sakka Pienni och just nu känns det väldigt osannolikt att jag kommer fortsätta följa den här serien framöver. Men man ska ju aldrig säga aldrig så framtiden får utvisa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar