Sök i den här bloggen

Translate

fredag 12 oktober 2018

"Farlig lek" av Angela Marsons (originaltitel: "Evil games")

För ett knappt år sedan lyssnade jag på "Tysta rop" som är den första delen i serien om kriminalkommissarie Kim Stone och jag tyckte väldigt mycket om den. Nu har jag lyssnat på uppföljaren "Farlig lek" och den är också bra men kanske inte riktigt på samma nivå som den förra. Men jag gillar Angela Marsons sätt att berätta och det är definitivt spännande. Ljudboken är uppläst av Anna Maria Käll och den är 12 timmar och 38 minuter lång.

En tidigare dömd våldtäktsman hittas mördad och Kim Stone och hennes team får ansvaret för att utreda fallet. Bevisen leder dem till mannens våldtäktsoffer och hon bryter ganska snabbt ihop och erkänner. Det visar sig att hon går i terapi och när Kim träffar psykiatrikern anar hon genast oråd. Det är något som inte stämmer med den kvinnan. Samtidigt utreder Kim och hennes kollegor ett pedofilärende. Pappan i familjen sitter anhållen men bevisen visar att någon mer var närvarande vid åtminstone ett av övergreppen. Den förövaren måste de nu hitta. Fler av psykiatrikerns patienter begår brott och Kim börjar ana att hon har med en psykopat att göra.

"Farlig lek" är en riktigt spännande bok som kryper in under skinnet på läsaren. Jag tycker att den håller en hög klass i genren. Jag rekommenderar att man lyssnar på eller läser den här boken! För egen del är det mycket troligt att jag kommer att läsa eller lyssna på nästa bok av Angela Marsons!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar