Sök i den här bloggen

Translate

måndag 1 april 2019

"Med ont fördrivas" av Anna Tell

Äntligen har uppföljaren till "Fyra dagar i Kabul" kommit och äntligen har jag läst den!! "Med ont fördrivas" är andra delen om förhandlaren och operatören vid Nationella insatsstyrkan - Amanda Lund - och den är lika bra som den första boken, som ni kan läsa om ifall ni klickar på titeln ovan. Tempot är högt och spänningen varar från första till sista sidan. Det enda negativa jag känner nu när jag läst ut boken är att väntan på nästa del kommer att bli alldeles för lång...

Amanda Lund har precis återvänt efter sin föräldraledighet och känner sig ringrostig. Trots det kastas hon direkt in i ett fall där en svensk polis, stationerad i Pristina i Kosovo, anmälts försvunnen. Amanda och hennes kollega Tore flyger ner till Pristina och möts av den försvunne polisens chef. Ganska snabbt kan de konstatera att denne chef håller på med mycket skumma saker bredvid sitt arbete som polis och de anar att det är därför den andre polisen kidnappats. Men så försvinner även hustrun till den kidnappade polisen hemma i Sverige och plötsligt ändras förutsättningarna helt...

Jag rekommenderar varmt "Med ont fördrivas"! Jag tycker att båda böckerna av Anna Tell är mycket läsvärda och intressanta och jag ser med spänning fram emot fortsättningen på den här serien, vilket jag verkligen hoppas att det blir en! Vill ni hellre lyssna på boken så finns den som ljudbok. Den är uppläst av Angela Kovács och den är 10 timmar lång.

Och ja jag vet att det är 1 april i dag, men nej detta är inget aprilskämt!! 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar