Sök i den här bloggen

Translate

fredag 28 juni 2019

"Verkanseld" av Louise Boije af Gennäs

Nu har jag kommit till vägs ende i Motståndstrilogin och det känns lite vemodigt eftersom jag verkligen gillar den här serien. Jag hade en ond aning om att det skulle kunna bli svårt för Louise Boije af Gennäs att knyta ihop det hela eftersom storyn är väldigt omfattande men jag tycker hon gör det riktigt riktigt bra! Och jag gillar att den fortsatte att överraska hela vägen till sista sidorna. "Verkanseld" är alltså den tredje och avslutande delen i serien vars första respektive andra del heter "Blodlokan" och "Skendöda" (läs om dem genom att klicka på titlarna). För att få den största och bästa behållningen av serien måste man börja från början och jag kan lova att det är värt varenda sekund för den här serien tillhör definitivt det bästa i den svenska deckargenren just nu.

Det har bara gått ett drygt år sedan Sara lämnade Örebro och flyttade till Stockholm och hela hennes liv vändes upp och ner. Hon har förlorat flera av sina närstående och vet inte längre vem som är vän och vem som är fiende. Både sorg och rädsla har henne i ett fast grepp men nu har det blivit dags för henne att börja sitt nya jobb inom Försvarsmakten. Ska hon äntligen komma till botten med vilka det är som är ute efter henne och vad det är de vill ha av henne. De verkar tro att hennes pappa lämnade något efter sig och att det nu ska finnas i hennes ägo men hon har ingen aning om vad det är. Samtidigt vill också Motståndet ha hennes hjälp med att kämpa emot. Det är helt enkelt dags för verkanseld...

Jag kan inte skriva så mycket mer om den här boken för jag vill inte avslöja för mycket från de två första delarna för er som ännu inte läst dem. Och har ni dem kvar kan jag bara gratulera för då har ni en riktigt spännande sommar framför er!! ☀️ Vill ni hellre lyssna på "Verkanseld" så har författaren själv läst in ljudboken och den är 17 timmar och 59 minuter lång.

Nu önskar jag er en fin sommarhelg!! 🍓

2 kommentarer:

  1. Ja !! Den måste ju läsas !!

    SvaraRadera
  2. Ja, den här trilogin är i en klass för sig. Oerhört bra, spännande och välskriven historia. Minst lika bra som Milleniumtrilogin.

    SvaraRadera