Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 9 januari 2020

"Döden tänkte jag mig så" av Johanna Mo

Det är inte alls speciellt länge sedan jag upptäckte Johanna Mo då jag läste "Svarta änkan" (som inte är en del i den här serien). Jag konstaterade då att jag absolut vill läsa mer av Mo och nu har jag börjat lyssna på hennes serie om Helena Mobacke. Första delen heter "Döden tänkte jag mig så" och det är en spännande och fartfylld historia. Karaktärerna är intressanta och välbyggda. Ljudboken är uppläst av Marie Richardson och den är 9 timmar och 55 minuter lång.

När kriminalkommissarie Helena Mobackes son dog under tragiska omständigheter under hennes förra utredning slutade hon själv att leva, blev sjukskriven och isolerade sig. Men nu ska hon börja jobba igen. Hon har fått en ny tjänst hos Söderortspolisen där hon ska leda en nybildad utredningsgrupp med ansvar för mer komplicerade fall. Första fallet får hon då en tonårspojke knuffas framför ett tunnelbanetåg och dör. Handlar det om en galning som valt ett slumpmässigt offer eller är det riktat mot just killen som dog? Någon dag senare blir en kvinna nerknuffad och då sprider sig skräcken i Stockholm. Nu måste Helena och hennes team hitta mördaren innan fler blir nedknuffade och dör.

Jag kan avslöja att jag redan har börjat lyssna på andra delen i den här serien så den kommer snart att dyka upp här. Har ni precis som jag missat den här serien innan så rekommenderar jag er att läsa eller lyssna på "Döden tänkte jag mig så" nu direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar