Sök i den här bloggen

Translate

lördag 9 maj 2020

"Skendåd" av Christina Larsson

"Skendåd" är den sjunde delen i serien om kriminalkommissarie Ingrid Bergman och det känns som det var ett tag sedan jag läste förra boken. Emellan den och den här har Christina Larsson skrivit en annan serie som jag också lyssnade på men som jag inte var så förtjust i. Av den anledningen är det kul att Ingrid Bergman har gjort comeback!

Ragnhild hittar sin åttiofyraåriga väninna Elna död i Elnas lägenhet i Göteborg. Ingrid och hennes team får dödsfallet på sitt bord och ganska snart misstänker de att Ragnhild inte berättar allt hon vet om vad som hänt. Det leder till att de riktar mordmisstankarna mot henne. Samtidigt har en militant miljögrupp, Jordens framtid, trappat upp sin verksamhet och försöker få folk att lämna pengar till dem. När en rad explosioner sker samtidigt i staden gör målen för dem att misstankarna riktas mot Jordens framtid. Ingrid är nu inblandad i två svåra utredningar men inte nog med det. På hemmaplan knakar det ordentligt med Adam som anklagar henne för att strunta i honom och dottern Nora...

Den här serien gillar jag och jag rekommenderar den varmt! Ni kan läsa om fler av böckerna genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan. Jag lyssnade på "Skendåd" och ljudboken är uppläst av Kjell "Coach" Bengtsson, och den är nästan exakt 10 timmar lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar