Sök i den här bloggen

Translate

måndag 6 juli 2020

"Dödlig idyll" av Erik Eriksson, Margaretha Levin Blekastad, Sofi Piel, Magnus Östnäs och Richard Grandin

Nej nej - detta var inget för mig! Jag valde mest "Dödlig idyll" eftersom jag ville ha en kort bok i väntan på att en annan bok skulle släppas på ljudbokstjänsten jag använder. Jag vet inte om problemet är att det är för många författare eller om det är något annat. Ljudboken, som är uppläst av Anna Maria Käll, är i alla fall bara 4 timmar och 6 minuter lång och jag tycker inte att storyn varken lyfter eller blir speciellt spännande. Jag får heller inga direkta känslor för karaktärerna. Annars kunde ju det ha räddat det hela för mig...

En man hittas mördad i Norrtälje hamn och misstankarna faller på Robert Skogh. Han uppsöker själv polisen eftersom han hittar blod på sin jacka efter att ha somnat i hamnen efter en blöt fest. Frisören Malin, som är Roberts syster, är övertygad om att han är oskyldig och börjar undersöka fallet. Hon samarbetar med sin väninna, polisen Fatima Barsawi, som inte heller tycker att Robert verkar vara den hon och kollegorna söker. Spåren leder mot ett ryskt lastfartyg som gett sig av från Norrtälje under mystiska omständigheter. Kan mordet vara kopplat till det?

Det är så tråkigt att skriva att en bok inte är bra, men jag måste vara ärlig och säga att jag inte gillar detta. Men smaken är ju som bekant olika så tycker ni att det låter intressant så är det ju en kort story så då är det ju bara att lyssna på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar