Sök i den här bloggen

Translate

lördag 16 augusti 2014

"Inkräktaren" av Håkan Östlundh

Nu har jag också läst den femte delen i serien om polisen Fredrik Broman så nu har jag bara den sista delen kvar och den är beställd så nu väntar jag bara på att den ska komma. "Inkräktaren" är mycket spännande och som vanligt när det gäller Håkan Östlundh så är historien berättad på ett bra sätt som gör att man bara vill läsa vidare.

En familj på Fårö återvänder från sin semester på fastlandet. De har varit borta i flera veckor och har haft sitt hus uthyrt under tiden för att få in pengar. Men första kvällen hemma bjuder på ovälkomna överraskningar. Det saknas porslin och glas, det ligger glasskärvor på golvet och det finns avföring i barnens leksakslåda. Dessutom har någon plockat ner familjefotona som hängde på väggen och då de hittar ett av dem ser de att någon stuckit ut ögonen på dem alla. Det hela är mycket obehagligt och de kontaktar polisen som tar det på största allvar. Men innan de kommer speciellt långt i utredningen försvinner familjens dotter från sin skola...

Jag har sagt det förut och nu säger jag det igen - läs Håkan Östlundhs böcker!!

Andra böcker i denna serie:
"Släke" (första delen)
"Dykaren" (andra delen)
"Terror" (tredje delen)
"Blot" (fjärde delen)
"Laglöst land" (sjätte delen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar