Sök i den här bloggen

Translate

söndag 19 mars 2023

"Mord överbord" och "Mord i storm" av Sofia Rutbäck Eriksson


Eftersom jag lyssnat på en hel del böcker under min bloggpaus så väljer jag att skriva om två böcker i samma serie på en och samma gång. Det är första och andra delen i serien Morden runt med Herkules Persson av Sofia Rutbäck Eriksson 🚢💦 "Mord överbord" (första delen) lyssnade jag på redan i december och nu nyligen kom "Mord i storm" (andra delen) och jag har hunnit lyssna på den också. Karaktären Herkules Persson känns igen från den här författarens serie Katarinas eminenta detektivbyrå. Nu får man följa med honom på en jorden runt-kryssning där verkligen allt kan hända. Jag tycker att det här är en charmig och underhållande mysdeckarserie så gillar ni den genren ska ni läsa eller lyssna på de här två böckerna 💙 

"Mord överbord" och "Mord i storm" är upplästa av Fredde Granberg och de är 6 timmar och 2 minuter respektive 5 timmar och 19 minuter långa.

🧊 Om jag ska kunna fortsätta följa den här serien kommer bero på om konflikten mellan Nextory och Storytel löses eller inte. Jag har provat Storytel ett tag nu eftersom de hade ett kampanjpris, men jag gillar inte appen eftersom den är rörig då det gäller att presentera nyheter och dessutom gillar jag inte att man inte ser betygen direkt på första sidan. Nextory, som jag haft länge, har en renare och enklare app där man ser nyheter, kommande böcker och betyg enkelt och direkt. Så jag kommer fortsätta med den appen. När mitt abonnemang på Storytel snart går ut så kommer jag alltså missa många av mina favoritförfattare och en hel del bra böcker. Jag hoppas att konflikten kan lösas så att vi alla får ta del av alla böcker på den plattform vi själva väljer - inte den vi tvingas till! 🧊



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar