Sök i den här bloggen

Translate

fredag 9 februari 2024

"Girighetens pris" av Sara Önnebo

Jag har verkligen uppskattat Sara Önnebo och hennes böcker sedan jag upptäckte dem efter ett litet tips från en vän. Därför blev jag väldigt glad när jag såg att det finns en serie på hittills två utgivna delar som jag fram till nu missat. "Girighetens pris" är den första delen i serien om kriminalinspektör Douglas Sjöstrand. Jag vet inte riktigt vad det är men jag fastnade inte alls för den här boken på samma sätt som jag fastnat för författarens andra böcker. Den är inte dålig, men den är heller inte så spännande. Jag har också svårt att ta handlingen och karaktärerna på allvar och funderar hela tiden på om det är mening att det ska vara en gnutta naivt och (i brist på bättre ord) töntigt. Ljudboken är uppläst av Charlotta Åkerblom och den är 9 timmar och 1 minut lång.

Boken får med nöd och näppe godkänt av mig och det beror mycket på att jag verkligen gillat Önnebos andra böcker så mycket 🤍 Vill ni veta mer om dem så söker ni på författarens namn i sökrutan ovan. Om jag kommer ge den här serien en chans till kan jag inte svara på i skrivande stund, men helt omöjligt är det inte. Nu önskar jag er en fin fredagskväll! 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar