Sök i den här bloggen

Translate

måndag 29 juli 2024

"Någon måste dö" av Lena Ljungdahl och Anna Jinghede

Den här boken har funnits på min att läsa-lista ganska länge nu och till sist blev det av att jag lyssnade på den. "Någon måste dö" är den första delen i Nikki Kahn-serien av Lena Ljungdahl och Anna Jinghede och det är en helt okej deckare som kanske inte helt motsvarade mina förväntningar. Boken får i alla fall godkänt med ett plus efter av mig 💛 och jag kan avslöja att jag redan har lyssnat på andra delen som jag kommer skriva om i ett senare inlägg. Ljudboken är uppläst av Jessica Pellegrini och den är 10 timmar och 43 minuter lång. 

Vad är det då som gör att boken inte levde upp till mina förväntningar? Egentligen kan jag inte helt sätta fingret på det, men den saknar det där lilla extra som gör att jag skulle golvas. Det är spännande men kanske lite stelt (i brist på bättre ord). Men jag tycker att det är en okej deckare och den är ju i alla fall tillräckligt bra för att jag skulle lyssna på andra delen också 🤍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar