Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 31 juli 2024

"Blodland" av Kim Faber och Janni Pedersen (originaltitel: "Kvæler")

Äntligen har jag lyssnat ut "Blodland" av Kim Faber och Janni Pedersen. Jag har pausat den här boken flera gånger eftersom någon annan bok hela tiden lockat mer. "Blodland" är den tredje delen i serien om Martin Juncker och precis som de två första böckerna så börjar den lite segt och då är det svårt att komma in i handlingen. Men sedan tar det sig ordentligt och det blir både spännande och intressant 💛 Även detta liknar de två första böckerna. Ljudboken är uppläst av Niklas Falk och den är 14 timmar och 35 minuter lång.

Det är lite synd med böcker (som den här) som börjar trevande och segt för hur bra de än blir senare så tror jag att man tappar alldeles för många läsare innan dess. Speciellt nu när det finns ljudbokstjänster och man lätt kan byta till en annan bok utan att betala mer... Jag tycker att "Blodland" är läsvärd och jag vill lyssna på nästa del (som redan nu finns tillgänglig), men gissningsvis tar det en stund innan jag gör det pga ovan nämnda orsaker. Vill ni läsa mer om de två första delarna i serien så sök på författarnas namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar