Sök i den här bloggen

Translate

fredag 5 juli 2024

"Skytten" av Anne-Marie Schjetlein

Anne-Marie Schjetlein har påbörjat en ny serie 🩺 "Skytten" är den första delen om sjuksköterskan Regina Starck och det är en helt okej deckare med ett väldigt samhällsaktuellt tema. Handlingen börjar med en gängskjutning på ett sjukhus och det är väl inte ett favoritämne hos mig, men jag tycker trots det att boken utvecklar sig på ett sätt som gör den läsvärd 💙 Ljudboken är uppläst av Marie Richardson och den är 11 timmar och 26 minuter lång.

Jag tycker inte att "Skytten" är lika bra som Schjetleins serie om läkaren Andreas Nylund (som "gästspelar" kort i början av den här boken), men den är helt okej. Om jag kommer fortsätta följa Regina Starks äventyr framöver vet jag inte just nu, men oddsen är väl hyggligt bra för att jag ska ge nästa del en chans i alla fall 🤍 Vill ni veta mer om författarens tidigare serie så söker ni på hennes namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar