Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 3 oktober 2024

"Novisen" av Hélène Gullberg

Jag gillade verkligen Hélène Gullbergs första bok ("Adepten") i Majja Skog-serien och blev därför glad när jag såg att den andra delen är här. Av den anledningen känns det oerhört trist att skria att "Novisen" inte alls är lika bra. Jag tycker att den är rörig och det tog ett bra tag att få ordning på tidshopp och karaktärer. Det kan väl till viss del bero på min förmåga att koncentrera mig, men det var inte helt enkelt att göra det när inte heller storyn fångade mig den här gången 💔 Ljudboken är uppläst av Angela Kovács och den är 10 timmar och 6 minuter lång.

Vill ni veta mer om den första delen i så klicka på titeln i början av inlägget. Den boken är mycket mer läsvärd än vad "Novisen" är. Nu får framtiden utvisa om jag kommer fortsätta följa Majja Skogs äventyr framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar