Sök i den här bloggen

Translate

fredag 3 juli 2020

"Hör mig viska" av Mons Kallentoft

Senaste boken av Mons Kallentoft heter "Hör mig viska" och det är den andra fristående delen i hans Palmaserie. Första delen, "Se mig falla", gillade jag mycket så därför känns det så trist att skriva att jag tycker att den är boken är alldeles för seg. Det blir för mycket tankar och resonerande och halva meningar för min smak. Visst är det charmigt till en gräns men enligt mig drog det denna gång ner tempot alldeles för mycket. Trots det så är boken lättläst så vill man ha något riktigt lättgenomkomligt så ska man välja den.

Tim Blanck är tillbaka i Palma, där hans sextonåriga dotter försvann under en festresa med sina kompisar. Nu har han lämnat frun och deras ettåriga dotter i Stockholm för att leta vidare efter Emme. Fallet uppmärksammas i media på femårsdagen av försvinnandet och det leder till att han får nya ledtrådar att dra i. Men vad kommer det att kosta honom? Vad är han villig att göra för att hitta Emme? 

Det går inte att skriva så mycket om handlingen för det finns risk att jag då förstör både första boken (för er som inte läst den än) och den här. "Hör mig viska" finns också som ljudbok. Den är uppläst av Magnus Roosmann  och Hedda Stiernstedt och den är 10 timmar och 18 minuter lång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar