Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 12 januari 2021

"Frontman" av Lotta Fritzdorf och Johan Rosenlind

Andra delen i serien om kriminalkommissarie Maria Larsson, skriven av Lotta Fritzdorf och Johan Rosenlind, heter "Frontman" och den har jag lyssnat på nu. Första delen "Tick tick boom" hade jag som julföljetång i december 2019 och då var den väldigt passande. Nu har det ju gått ett år sedan dess så jag var tvungen att friska upp minnet lite gällande story och karaktärer, men det gick ganska fort och "Frontman" är en riktigt spännande bok. Jag har kanske lite invändning mot hur snabbt giftattacken med Novitjok avhandlades eftersom jag sett "Giftattacken i Salisbury" och där framgår det hur lång tid det tog för dem att sanera staden efteråt. 

Kriminalkommissarie Maria Larsson befinner sig hos sin son och hans familj i Amman i Jordanien. Där försöker hon återhämta sig efter sitt senaste fall där hon var nära att förlora livet. Men i Stockholm händer det saker som gör att hon beordras hem. Hon behövs för att leda utredningen kring några mystiska mordfall. Till synes verkar de inte vara kopplade till varandra men ju längre utredningsarbetet fortgår desto mer verkar de hänga samman. Plötsligt blir Maria och hennes kollegor brickor i ett internationellt och storpolitiskt spel...

Det här är en bok med högt tempo och mycket spänning så är det det ni vill ha så är detta ett utmärkt val av bok! 🧡 Börja gärna med första delen om ni inte redan läst/lyssnat på den. Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 10 timmar och 21 minuter lång. 

🔸 Serien "Giftattacken i Salisbury", som bygger på verkliga händelser, finns på SVTPlay och den kan jag för övrigt också varmt rekommendera! 🔸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar