Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 8 augusti 2018

"Min syster" av Michelle Adams (originaltitel: "My sister")

Det här tycker jag var en riktigt ruggig och bra psykologisk thriller som letade sig in under skinnet på mig. "Min syster" av Michelle Adams är definitivt läsvärd om man gillar just sådana böcker. Karaktärerna är så bra uppbyggda och beskrivna så man nästan kan se och känna dem. Det här är en bok som jag verkligen sträckläste. Det gick helt enkelt inte att lägga den ifrån sig och när den väl var slut så stannade den kvar i mitt huvud. Det är ett bra betyg för en bok!

I hela sitt liv har Irini trott att hon lämnades bort eftersom hennes föräldrar inte ville ha henne. Hennes äldre syster Elle fick bo kvar hos dem medan hon fick flytta till sin faster och hennes familj då hon bara var tre år gammal. Nu tjugofem år senare hör Elle av sig och berättar att deras mamma dött. Hon ber Irini att komma till Skottland och vara med på begravningen. De två systrarna har i smyg träffats från och till under åren men det har oftast slutat med katastrof. Motvilligt går dock Irini med på att åka till familjegodset. Hon vill en gång för alla ta reda på vad det var som gjorde att föräldrarna lämnade bort henne. Ju längre in i familjens hemligheter Irini tar sig desto klarare blir det för henne att sanningen nog är hemskare än hon kunnat tro...

"Min syster" är en bok som jag utan att tveka rekommenderar. Gillar man deckare och psykologiska thrillers så tycker jag faktiskt att den är ett måste! Och själv vill jag absolut läsa mer av Michelle Adams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar