Sök i den här bloggen

Translate

lördag 17 oktober 2020

"Likblomman" av Anne Mette Hancock (originaltitel: "Ligblomsten")

Den här boken har jag hört så mycket om från så många olika håll så jag var bara tvungen att läsa den! Samtidigt fick jag också bekanta mig med Anne Mette Hancock och det var trevligt. "Likblomman" är hennes debutroman och det är verkligen en bra sådan. Boken är välberättad och spännande från första till sista sidan. Jag läste den på en dag och det är ett riktigt gott betyg. 

Journalisten Heloise Kaldan befinner sig i en mardröm. Källan till hennes senaste scoop har avslöjats som lögnare och på tidningens redaktion försöker man rensa upp efter skandalen. För henne själv är det ännu värre eftersom hon också har en relation med källan. Men så får Heloise oväntat ett brev från den efterlysta mördaren Anna Kiel. Anna ska ha mördat en advokat tre år tidigare och sedan dess har hon varit på rymmen. Nu söker hon alltså kontakt med Heloise som börjar gräva i det gamla fallet. Heloise får kontakt med polismannen Erik Schäfer, som även han fått ett nytt hett tips i Anna Kiels fall. Jakten på Anna och sanningen blir allt annat än ofarlig och Heloise tvingas också konfrontera det förflutna. 

Jag rekommenderar er varmt att läsa "Likblomman". Det är den första boken i en ny kriminalserie om Heloise Kaldan och Erik Schäfer och jag ser med glädje fram emot att få läsa fortsättningen 🧡 Vill ni hellre lyssna på den så kommer den att komma som ljudbok. Då uppläst av Lo Kauppi och den kommer vara 9 timmar och 22 minuter lång.

1 kommentar: