Sök i den här bloggen

Translate

lördag 14 november 2020

"Spegelmannen" av Lars Kepler

Otäckt, rysligt spännande och som vanligt aktuellt - så sammanfattar jag Lars Keplers senaste bok "Spegelmannen" 🖤 Detta är en av de böcker som fanns på listan som bryter mitt vinter- och jultema nu. Jag kan såklart inte vänta ett par månader med att läsa en bok som jag väntat länge på. "Spegelmannen" är den åttonde boken om Joona Linna och även om det kanske svackat till någon gång på vägen så har den här serien i alla fall varit ruskigt spännande hela tiden. 

Fem år efter att Jenny Lind försvann när hon var på väg hem från skolan hittas hon död. Hon har mördats på en lekplats mitt i Stockholm. Trots att Joonas nya chef inte är vill att han ska jobba med fallet biter han sig fast. Det enda vittnet till mordet är en psykiskt sjuk man som knappt pratar. Joona bedriver till att börja med sin egen utredning men när han kan bevisa sambandet med andra mördade unga kvinnor blir utredningen till sist hans. För att få den psykiskt sjuke mannen att berätta vad han sett vänder sig Joona till hypnotisören Erik Maria Bark. Kan han genom hypnos få mannen att öppna upp?

"Spegelmannen" finns också som ljudbok. Den är uppläst av Jonas Malmsjö och den är 17 timmar och 35 minuter lång. Vågar ni så tycker jag att ni ska ta sällskap av denna bok nu när vi uppmanas att vara hemma och bara umgås med familjen eller oss själva 🤍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar