Sök i den här bloggen

Translate

söndag 29 november 2020

"Tolv hjärtan till jul" (första dejten - del 1) av Jenny Bayliss (originaltitel: "The Twelve Dates of Christmas")

Första advent 🕯 och idag börjar nedräkningen till jul på riktigt! Vad kan då passa bättre än att ge sig på en nedräkning i bokformat? "Tolv hjärtan till jul" är en charmig historia som man kan välja att läsa som hel bok eller så väljer man att lyssna på den uppdelad i små ljudboksdelar. Jag har nu lyssnat på den första dejten och den delen är 1 timme och 12 minuter lång. Ljudböckerna är upplästa av Karin Lithman.

När Kate flyttade hem till byn Blexford för att hjälpa sin sjuke far hade hon inte tänkt stanna, men fyra år senare är hon fortfarande kvar. Hon har ett intressant jobb och vänner i byn. Och eftersom hon gillar att baka hjälper hon ofta barndomsvännen Matt på hans kafé. Hon är singel och även om hon trivs med det så saknar hon något. Hennes bästa vän föreslår att hon anmäler sig till en dejtingtjänst. Det går ut på att hon ska dejta 12 olika män veckorna fram till jul. Kommer hon kunna hitta kärleken på det sättet?

I första avsnittet: Kate anmäler sig till att gå på tolv dejter före jul, men när det blir dags för den första blir inget som hon tänkt sig...

Jag tycker att "Tolv hjärtan till jul" av Jenny Bayliss är ett utmärkt val om man vill ha lite romantik veckorna fram emot jul 💚 Jag tror att jag kommer att fortsätta lyssna, men jag vågar inte lova eftersom det verkligen är en mängd böcker som lockar just nu... 

Jag hoppas att ni alla får en mysig och härlig första advent! 🕯💫

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar