Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 7 september 2023

"Livegen" av Karolina Orrhede

Jag har tidigare tyckt att Karolina Orrhedes serie Råådeckarna bara blivit bättre och bättre för varje bok. Men här i den fjärde delen, "Livegen", bryts den trenden tyvärr. Det blir alldeles för mycket tankar och dans och ältande för att hålla tempot i handlingen uppe så för första gången landar jag nog på ett betyg lite under godkänt... Det är synd eftersom intrigen i den här boken är både intressant och otäck så jag hade hoppats på så mycket mer. Ljudboken är uppläst av Fredde Granberg och den är 11 timmar och 47 minuter lång.

Jag känner mig lite elak när jag nu skriver att den här boken hade vunnit på att vara lite kortare. Detta för att tempot då hade varit lite högre och det hade ökat chansen att hålla mitt intresse uppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar