Sök i den här bloggen

Translate

måndag 25 september 2023

"Isberg" av Niklas Turner Olovzon

Nominerad till Crimetime Award 2023 var orden som fick mig nyfiken på "Isberg" av Niklas Turner Olovzon, och nu har jag lyssnat på den. Det är en lång och bitvis lite seg historia som inte alls levde upp till de förväntningar jag hade. Boken är inte dålig, men jag vet inte om jag skulle klassa den som en deckare/thriller (som den presenteras som) utan mer som en spännande, stämningsfull spänningsroman. Allt bygger på fyra familjehemligheter och vad de lett till. Även om det inte blir ett toppbetyg från mig så var storyn i alla fall tillräckligt bra för att jag skulle lyssna ut den 🍃 Ljudboken är uppläst av Magnus Roosmann och den är 18 timmar och 33 minuter lång.

"Isberg" är den första delen i Doldasviten. Jag kan inte säga nu om jag kommer ge mig på även nästa del, men helt omöjligt är det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar