Sök i den hÀr bloggen

Translate

söndag 17 december 2017

"Ditt livs affĂ€r" av Fredrik Backman 🕯🕯🕯

"Ditt livs affĂ€r" Ă€r boken jag vĂ€ljer att önska er en fin och mysig tredje advent med!! ✨ Jag har inte lĂ€st nĂ„got av Fredrik Backman innan (inte ens "En man som heter Ove"...) sĂ„ jag har inget att jĂ€mföra med men jag gillar den hĂ€r lilla boken. Den Ă€r bara ett 80-tal sidor lĂ„ng och den innehĂ„ller bĂ„de fina illustrationer och en hel del luft.

Vad skulle du göra för att rÀdda ett liv? För vem skulle du kunna tÀnka dig att ge ditt liv? Natten före julafton kommer en grÄ kvinna gÄende genom sjukhusets korridorer. Hon Àr dÀr för att hÀmta en av oss. Hon bÀr pÄ en pÀrm som innehÄller allas namn. Vems tur Àr det nu? En cancersjuk 45-Äring som i sin bil jagar nÄgot att krocka med, en 20-Ärig bartender eller en cancersjuk femÄrig flicka? Ett liv mÄste tas om inte ett annat ges frivilligt...

Mycket mer Ă€n sĂ„ kan jag knappast skriva utan att avslöja precis allt. Jag tycker att den hĂ€r fina och tĂ€nkvĂ€rda boken Ă€r lĂ€svĂ€rd och den Ă€r definitivt perfekt att ge bort i julklapp 🎁 Det tĂ€nker jag göra!

"Ditt livs affĂ€r" finns ocksĂ„ som ljudbok (bĂ„de nedladdningsbar och i cd-format). Den Ă€r upplĂ€st Fredrik Backman sjĂ€lv och den Ă€r 56 minuter lĂ„ng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar