Sök i den här bloggen

Translate

måndag 18 december 2017

"Utan att släppa taget" av Denise Rudberg och Hugo Rehnberg

❄️Eftersom jag normalt läser så mycket deckare kände jag att jag nu till jul behövde blanda ut dem med lite julmysiga "feel good"-böcker! Så nu ett tag kommer det inte enbart att bli spännande deckartips här på bloggen utan också några böcker som jag hoppas ska ge mig och andra en härlig julkänsla. ❄️

Först ut bland dessa böcker är "Utan att släppa taget" av Denise Rudberg och Hugo Rehnberg. Den har en hel del likheter med Rudbergs elegant crime-böcker men med skillnaden att det inte utreds något mord i den här boken. Men precis som den serien så är även denna bok väldigt lättläst. Handlingen utspelar sig innan och under en julhelg och utöver det så tycker jag också att bara omslaget förmedlar en härlig julstämning.

Agnes ska för första gången någonsin fira jul utan sin dotter som ska tillbringa den med sin pappa och hans nya fru på Mallorca. Agnes har, för att slippa vara ensam, tackat ja till att fira julen tillsammans med sitt gamla kompisgäng från skoltiden. Hon vet att en gammal ungdomskärlek också har tackat ja och det är en av anledningarna till att hon faktiskt vill åka. Även en annan av hennes vänner, Simon, har bestämt sig för att följa med. Han har förhoppningar om att någon i det gamla gänget ska vilja vara med och finansiera hans nya app-idé. Han är i akut behov av pengar eftersom han har lånat av helt fel personer. Julhelgen kommer att bli både rolig och sorglig och innan den är slut kommer en hel del gamla hemligheter ha avslöjats...

Det här är definitivt ett hett julklappstips till de som gillar kärlekshistorier kryddade med lite lite lite spänning 🎁 Mig gav den en härligt mysig julig känsla och det var ju det jag ville få genom att läsa den!

"Utan att släppa taget" finns också som ljudbok. Den är 3 timmar och 47 minuter lång och uppläst av Denise Rudberg själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar