Sök i den här bloggen

Translate

söndag 21 februari 2010

Dålig svensk dag och fiasko...

Björn Ferry som såg så stabil och bra ut sprack på sista skyttet och sedan var medaljchansen borta. Men han gjorde ju i alla fall tävlingen spännande i och med att han var med i tre skjutningar. Åkmässigt tyckte jag att han såg lite småtrög ut under hela loppet så den förhoppning som kommentatorerna hade om att han skulle plocka in 20 s och ta bronset var nästan löjlig.


Helena Jonsson gör sin bästa tävling i OS och skjuter fullt i stående vilket var bra för hennes självförtroende. Tyvärr bommar hon två i liggande och det kostade henne en medalj. ACO bommer ett skott/skjutning och då hjälper det inte att hon är överlägset snabbast i spåret, men som de säger i TV så skulle hon ju kunna vara en intressant kandidat i längdstafetten för där har vi ju bara 3 bra tjejer som det ser ut nu. Om hon orkar och vill eller får delta för längskidåkarledningen är en annan fråga. Och så får vi ju inte glömma att det är en skidskyttestafett som ska köras också och helt plötsligt ser det ju lite ljusare ut för svensk del...


Lars Lewéns kval i skicross såg inte så bra ut och det fortsatte lika illa. Jag kan inte påstå att jag vet så mycket om skicross men vad jag hört så skulle Lewén tillhöra de bästa och i kvalet tyckte jag väl inte att man såg det direkt. I stället tyckte mitt otränade öga att Tommy Eliasson var den bäst svensken och det var nära att han kom till semifinal men han missade det och det innebar att alla svenskar var utslagna. Skicross blev en besvikelse i mina ögon och Lewéns insats ett fiasko!


Hans Olsson överraskade med ett riktigt bra störtlopp i superkombinationen, medan Marcus Larsson inte var lika imponerande. I slalomdelen gick det illa för dem bägge. Larsson hamnade långt ner i prislistan och Olsson körde ur.


Nu ska jag gå och lägga mig och ställa klockan på 6.00! Sverige-Finland kan bli riktigt spännande... Hoppas att svenskarna höjer tempot för finnarna har sett bra ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar