Sök i den här bloggen

Translate

fredag 19 februari 2010

SILVER!!!!!!

Wow! Anna Haags silver är en riktig kämpainsats!! GRATTIS Anna!!! :-) Så härligt!! Jag är mäkta imponerad av henne! Jag tyckte att det såg ut som hon skulle få ge sig och inkassera ännu en fjärdeplats men då kämpar hon sig kvar i loppet och sedan gör hon ju en helt fantastisk spurt!! Det var helt klart värt att ta en paus i ishockeyn och se det skidloppet!

Och då är vi inne på matchen mellan Sverige och Vitryssland. Jag trodde Sverige hade den här matchen men så släpper vi in Vitryssland och de gör 2-3 och helt plötsligt är vi tvåa på varenda puck... Helt otroligt att de släpper matchen på det sättet. Vi ska nog vara glada för att de inte fick in en puck till för då tror jag inte att Sverige hade vunnit... Det här var lite för nära en upprepning av historien i mitt tycke. Nu hoppas jag att de hinner spela ihop sig lite mer och att de är lite mer taggade inför matchen mot Finland på måndag morgon.

Dagens otäcking är Järbyns krasch i super-G:n. Hjärnskakning och förd till sjukhus är det som meddelas. Det är bara att hoppas att allt är bra med honom för det såg riktigt illa ut!!

Natten fortsätter med bl.a. curling och jag håller tummarna för jag orkar nog inte sitta uppe och kolla... Måste ju sova lite så man orkar kolla i morgon också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar