Sök i den här bloggen

Translate

måndag 15 februari 2010

GULD!!!!!!

Vad härligt!! Stort grattis till Charlotte Kalla!! Vilket lopp hon gjorde... Hon ledde från start till mål och spänningen fanns där precis hela tiden! Och jag erkänner att jag gömde mig bakom filten när hon skulle ta sista kurvan i sista utförskörningen... Det var allt lite för nära ögat... Puh!! Men hon stod på benen och hon tog sitt första OS-guld och Sveriges första guld (och första medalj) i detta mästerskap!! Att vara så ung och stå pall för trycket är ju så imponerande!!


Och vi får absolut inte glömma bort Anna Haag som gör ett kanonlopp och det är så synd att hon inte får slå Björgen och ta bronset! Hon tar den snöpliga fjärdeplatsen men det är otroligt bra och det är bara att gratulera även henne! Med en sådan här start på OS för tjejerna så kan OS bli hur kul som helst....


Jag vill också tacka Marcus Hellner för spänningen! Jag tycker så synd om honom. 1,5 sekund från bronsmedaljen... Stackars kille!! Men han satsade och det höll nästan. Och när jag nu ser honom ligga i målområdet så är det bara att inse att han gjorde ALLT och tog ut precis ALLT för att ta den där OS-medaljen. Mer kan vi inte begära av någon idrottare. Han gjorde det enda rätta - han satsade på att vinna - det höll länge - men inte riktigt - men jag tycker att han är en hjälte!! Det är bara så tråkigt att även han får den snöpliga fjärdeplatsen...


Nu hoppas jag att vallarna i längdlandslaget kan tipsa skidskyttarnas vallare om den perfekta blandningen så ska nog även Helena Jonsson, ACO, Björn Ferry och resten av skidskyttegänget få visa vad de går för! Och vi får inte glömma Anja, Tre Kornor, sprintåkarna och curlinglagen... Kalla öppnade dörren - nu är det "bara" för resten att följa efter... ;-)


2 kommentarer:

  1. Verkligen kul, nu har OS äntligen börjat på allvar och det kommer bara att bli bättre!

    YES

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas på det!! Men då måste funktionärer, vallare och vädergudar vara med oss... Sitter just nu och är upprörd över ACO:s jaktstartsstart! Hur kan detta hända på ett OS??
    Men jag hoppas att Sveriges "stolpe ut" och fjärdeplatser är slut nu! Nu vill vi ha marginalerna på vår sida!! Jag minns att Helena Jonsson sa det efter en VC-tävling i höstas då hon missade pallen (tror jag det var) med minsta möjliga marginal. Hon samlade ihop felmarginalerna för att ha dem på sin sida på OS - nu är det bara att hoppas att hon och de andra får det under resterande delen av spelen!

    SvaraRadera