Sök i den här bloggen

Translate

söndag 21 februari 2010

GULD och BRONS!!!!!!!!!

Oj vilken skräll!! Marcus Hellner och Johan Olsson tar varsin medalj i dubbeljakten... Det tror jag inte att någon hade räknat med. Guld till Hellner, brons till Olsson och inte en norrman i sikte :-) Så ska det se ut!! GRATTIS till båda två!! Loppet blev ju jättespännande då Olsson drog ifrån efter skidbytet och Hellner och Södergren låg och bromsade i klungan efter. Så bra gjort! Södergren har definitivt del i dessa två medaljer. Jag har inte tyckt att han har i OS att göra men jag får ta tillbaka det nu för hans tiondeplats är också en sensation. Vilken underbart rolig kväll det blev!! Längdtävlingarna som är kvar kan bli hur spännande och kul som helst för svensk del!

För Anja Pärssons del så gick det inte riktigt lika bra. Och tyvärr så tror jag att super-G var hennes bästa chans av de grenar som var kvar i OS... Men vi ska inte helt räkna bort henne i storslalom och slalom än för hon är en riktig mästerskapsåkerska!

2 kommentarer:

  1. Vilket lopp!!! Nu är vi nästan favoriter till stafetten. Lite oroväckande. Ofta bättre att slå från underläge. Men så bra som alla åkte tror jag det att ordnar sig. Ett stafett-guld är alltid något extra.

    Såg föresten en intervju med några norska åkare. Dom tänkte köra stenhårt på den klassiska delen för att "köra skiten ur Hellener". Undrar hur dom känner sig nu??? hehe

    Ch

    SvaraRadera
  2. Svenskar är sällan bra när de är favoriter så jag håller med om att det är oroväckande, men vi får hoppas på det bästa för formen verkar vara bra för dem alla!! T.o.m. Södergren... vilket överraskade mig positivt.

    Ja norrmännen har varit fåordiga efter tävlingen. Speciellt Northug som dessutom verkar vara en riktig dålig förlorare... Man måste kunna ta motgångar också om man är idrottsman på den nivån.

    SvaraRadera