Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 22 september 2022

"Dödens timma" av Lisa Gardner (originaltitel: "The Killing Hour")

Just nu slukar jag inte riktigt böcker så som jag brukar. Jag är helt enkelt inne i en liten svacka där jag har svårt att koncentrera mig. Men även om det går långsamt så lyssnar jag. Den senast utlyssnade boken för min del är "Dödens timma" av Lisa Gardner. Det är den fjärde delen i serien Quincy & Rainie och jag tycker att även den här boken är riktigt bra och mycket spännande 💛 Den här serien har verkligen blivit lite av en ny favorit för mig och jag tycker att ni ska testa den, om ni inte redan gjort det. Ljudboken är uppläst av EvaMaria Oria och den är 11 timmar och 32 minuter lång.

Värmeböljor var för tre år sedan en utlösande faktor för en mördare och varje gång han slog till tog han två offer. Han väntade alltid på att den första döda kroppen skulle hittas. Om polisen fann den fick de automatiskt alla ledtrådar de kunde tänkas behöva för att hitta offer nummer två. Det offret var fortfarande vid liv, i fångenskap och med svår dödsångest. Men polisen hann aldrig fram i tid. Flera år har gått sedan de fasansfulla morden, men för mördaren verkar tiden ha stått stilla. Under den värsta värmeböljan på många år börjar han sin kusliga lek på nytt. Två unga flickor försvinner och nu gäller det för polisen att hinna överlista honom i tid. FBI-eleven Kimberly Quincy hittar det första offret och dras in i en makaber och farlig utredning redan innan hon slutfört sin utbildning. 

Det går att läsa eller lyssna på "Dödens timma" utan att ha läst/lyssnat på de första tre böckerna, men jag tycker absolut att ni ska börja från början med serien 💙 Ni kan läsa om de tidigare delarna genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar