Sök i den här bloggen

Translate

fredag 16 september 2022

"Inga fler hemligheter" av Erik Bruun

Den här boken valde jag dels pga tidigare betyg men också för att jag återigen hade svårt att hitta något att lyssna på. Jag hoppas verkligen att Nextory snart kan lösa problemen med Storytel så att jag återigen får ta del av böcker från t.ex. Norstedts och Lind & co. "Inga fler hemligheter" av Erik Bruun är en spännande bok med ett skyhögt tempo. Jag gillade den enda fram till jag fick veta vad det var alla kämpade om. Där blev det alldeles för osannolikt för min del. Trots det så har jag ännu inte bestämt mig för om jag kommer fortsätta följa den här serien eller inte. "Inga fler hemligheter" är nämligen den första delen i serien Gudsögat. Ljudboken är uppläst av Otto Milde och den är 16 timmar och 13 minuter lång. 

Aftonbladets reporter Malin Svensson anländer till Stockholms centralstation i efterdyningarna av en eldstrid. Minst 10 personer har dött, men kvinnan som verkar ha varit måltavlan har kommit undan. Bland röran av övergivna väskor, välta kaféstolar och livlösa kroppar hittar hon en mobiltelefon. Skärmen visar en bild på den ung kvinnan. Samtidigt följer nyrekryteringen Salmineo ”Neo” Sahle utvecklingen från sitt skrivbord på CIA:s huvudkontor i Langley, Virginia. Hittills är han ovetande om att attentatet snart kommer att föra honom in i den hemlighetsfulla myndighetens djupaste kärna. När han berättar för sina överordnade så blir det starten på något nytt för honom. I Sverige är det flera olika grupperingar som söker efter den unga kvinnan och det hon har i sin ryggsäck. Frågan är vem eller vilka hon kan lita på då hon försöker rädda sig själv...

Nu får framtiden utvisa om jag kommer fortsätta med nästa bok i den här serien eller inte. Tycker ni om fartfyllda böcker så tycker jag att ni kan ge den här boken en chans, om ni inte redan gjort det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar