Sök i den hÀr bloggen

Translate

söndag 18 september 2022

"Tvingad till tystnad" av Linda Castillo (originaltitel: "Sworn to Silence")

Wow đŸ€ "Tvingad till tystnad" Ă€r en vĂ€ldigt spĂ€nnande och vĂ€lskriven bok. Linda Castillo Ă€r en ny bekantskap för mig och som ni förstĂ„r sĂ„ Ă€r det en trevlig bekantskap. Jag har ocksĂ„ tur för den hĂ€r boken Ă€r den första delen i serien om Kate Burkholder. Om nĂ€sta bok Ă€r lika spĂ€nnande sĂ„ vet jag att jag kommer att gilla ocksĂ„ den för karaktĂ€rerna har mig redan fast 💙 Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Jessica Liedberg och den Ă€r 14 timmar och 33 minuter lĂ„ng. 

Painters Mill i Ohio Àr en sömnig liten smÄstad dÀr bÄde amishfolk och vanliga amerikaner bor, men det Àr ocksÄ staden dÀr en serie mord krossade ett helt samhÀlle för tio Är sen. Det sista mordet lÀmnade mÀnniskorna med en kÀnsla av livets skörhet och för den unga amishflickan Kate Burkholder blev det en bekrÀftelse pÄ att det var en vÀrld dÀr hon inte hörde hemma. Nu, mÄnga Är senare med mycket kompetens i bagaget, har Kate blivit ombedd att komma tillbaka som polischef. Hennes amishbakgrund kombinerad med hennes erfarenhet av polisarbete i storstaden gör henne till den perfekta kandidaten. Kate Àr sÀker pÄ att hon har kunna lÀmna det som hÀnde för lÀnge sedan bakom sig. Men det förÀndras dÄ den första döda kroppen av en ung kvinna hittas pÄ ett snötÀckt fÀlt. Mordet kastar henne tillbaka i tiden och det blir personligt. Allt pekar pÄ att det Àr samma förövare som för tio Är sedan, men Kate vet ju att det inte kan vara det. Eller vet hon egentligen det...

Jag rekommenderar Ă„ det varmaste att ni lĂ€ser eller lyssnar pĂ„ "Tvingad till tystnad" đŸ–€ Den Ă€r inte bara riktigt spĂ€nnande utan den Ă€r ocksĂ„ intressant och lĂ€rorik. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar