Sök i den här bloggen

Translate

söndag 25 september 2022

"Ödesnät" av Karolina Orrhede

Nu har jag lyssnat på den tredje och sista delen i Karolina Orrhedes serie Råådeckarna. Vill ni läsa om de två första böckerna i serien så söker ni bara på författarens namn i sökrutan ovan. "Ödesnät" är både charmig och spännande på en och samma gång och den här serien har blivit bättre och bättre ju mer jag lyssnat 🤎 Ljudboken är uppläst av Fredde Granberg och den är 9 timmar och 6 minuter lång. 

Barndomsvännerna Nina, Kaiyo och Anton har tagit över det skamfilade företaget GAD och är övertygade om att de ska få det att bli världens största tillverkare av gasbilar. Den nye styrelseordföranden, Andreas Frankin, anländer och är redo att kliva in i rollen. Han behöver dock någonstans att bo och tar in på Märta de Coyettes pensionat. Andreas efternamn väcker minnen hos Märta och det är inga roliga minnen. Allt förvärras när hon sedan hittar honom drunknad och fjättrad under en segelbåt. Plötsligt tvingas hon ta tag i det förflutna och alla svåra minnen. Samtidigt försöker Nina och Kaiyo rekrytera medarbetare till GAD på världens största orienteringstävling, O-ringen, men deras förhoppningar grusas när en kvinna hittas mördad vid kontroll fem. Polisen Kamran Ghaemi är egentligen föräldraledig men kan inte släppa tanken på att det finns ett samband mellan fallen. Han är också övertygad om att det har något med hans svärmor Märta att göra.

Som jag skrev ovan så gillar jag de här böckerna så självklart rekommenderar jag dem å det varmaste 🤍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar