Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 1 september 2022

"Hett blod" av Lisa Jackson (originaltitel: "Hot blooded")

Den här boken har jag haft på att läsa-listan väldigt länge. Av olika skäl har den blivit kvar där till nu, men nu har jag alltså lyssnat på "Hett blod" av Lisa Jackson. Jag blev inte knockad av den men det är en hyggligt spännande deckare som bjuder på någon tvist och överraskning. Det är den första delen i en serie och det är väl inte omöjligt att jag lyssnar vidare på fler delar, men jag kommer nog inte göra det nu direkt. Det beror lite på hur konkurrensen kommer se ut under hösten. Ljudboken är uppläst av Anna Thiam och den är 16 timmar och 16 minuter lång.

Radiopsykologen Samantha Leeds är van vid att hantera knäppgökar. Men när en okänd man plötsligt ringer och lämnar hotfulla meddelanden till såväl radiostationen som hennes privata telefon får hon en stark känsla av att något otäckt är på väg att hända. Han säger att hon har synder som hon måste sona. Samtidigt i ett myllrande New Orleans hittas flera prostituerade kvinnor mördade. Tillvägagångssättet är lika förbryllande som det är olycksbådande. Vid en första anblick verkar morden och hoten mot Samantha helt orelaterade, men snart blir kriminalpolisen Rick Bentz övertygad om att den brutala kvinnomördaren är någon från Samanthas förflutna. 

"Hett blod" är alltså den första boken i serien New Orleans och det är som jag skrev ovan en helt okej deckare 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar