Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 6 september 2022

"Minnesförlusten" av Anna Fredriksson

Intrigen i "Minnesförlusten" kändes väldigt lockande så nu har jag lyssnat på den. Det är en helt okej deckare men det är ett otroligt lågt tempo fram till slutet då det smäller till och allt händer på en gång. Jag tror också att det var meningen att man skulle bli lite överraskad i slutet, men det blev jag tyvärr inte. Trots det så ger jag boken ett medelbetyg och jag tycker att den är läsvärd 💛 Ljudboken är uppläst av Hedvig Lagerkvist och den är 10 timmar och 31 minuter lång.

En kvinna vaknar upp på sjukhus utan ett enda minne. ID-handlingen visar att hon heter Klara och är 37 år. Hon har hittats skadad och livlös ute till havs, men minns inget av hur hon hamnade där. Polisen lyckas komma fram till att hon tidigare gått hos en psykolog, Tim. Tillsammans honom försöker hon nå fram till sanningen om sig själv. Efter att ha pratat med en granne så förstår hon att hon haft en pojkvän och att den mannen förändrat henne. Klara och Tim beger sig till en mindre ort där hon troligtvis vistats, men ingen av de boende verkar minnas henne. Trots det stannar de för något får dem att tro att svaren finns där...

Jag har tidigare lyssnat på en feelgoodbok ("11 nätter före jul") av Anna Fredriksson och den var okej. "Minnesförlusten" är författarens första bok i deckargenren och som ni förstår så gillar jag den mer. Jag tycker att den här boken är en passande bok att rysmysa med en ruggig dag nu i höst 🍁🍂🍁🍂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar