Sök i den här bloggen

Translate

söndag 22 oktober 2023

"Bruten tystnad" av Linda Castillo (originaltitel: "Breaking Silence")

Den här boken lyssnade jag på i början av året och nu kände jag att den passar in årstidsmässigt att skriva om. "Bruten tystnad" är den tredje delen i Linda Castillos serie om polischef Kate Burkholder (ni hittar mer om de två första böckerna genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan). Återigen får Kate Burkholder utreda brott i amishmiljö och det är också där hon själv har sina rötter. Boken är spännande och välskriven och jag tycker att hela serien så här långt har varit läsvärd 🤍 Ljudboken är uppläst av Jessica Liedberg och den är 11 timmar och 1 minut lång.

Jag ska som vanligt försöka hålla ett lite mer vintrigt och juligt tema här på bloggen de sista månaderna på året. Själv älskar jag hösten, julen och den mörka tiden på året och försöker att njuta av det så mycket som möjligt, vilket också innebär böcker på de temana. Men kommer det någon annan bok som jag antingen längtat efter eller blir nyfiken på så kommer jag att sticka emellan med dem också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar