Sök i den här bloggen

Translate

måndag 16 oktober 2023

"Döda kvinnor förlåter inte" av Katarina Wennstam

WOW!! 🤎 Vilken välskriven och otroligt intressant bok Katarina Wennstam bjuder på den här gången. "Döda kvinnor förlåter inte" är en fullpoängare och jag är faktiskt lite ledsen över att jag lyssnat ut den nu för det innebär att jag måste vänta på nästa del i den här serien, Sekelskiftesmorden. I efterordet skriver Wennstam om faran med historielöshet och i dessa tider så blir det viktigare än någonsin att faktiskt komma ihåg, eller ta reda på, vad de före oss har fått gå igenom för att våra liv ser ut som de gör idag. Den här boken är ett måste för precis alla 🧡 Ljudboken är uppläst av Katarina Ewerlöf och den är 14 timmar och 1 minut lång. 

Om ni söker på författarens namn i sökrutan ovan så hittar ni många fler böcker av henne här på bloggen. Jag brukar skriva att Wennstams böcker borde vara obligatoriska i skolan och jag känner detsamma om även "Döda kvinnor förlåter inte" 🤍 Visst det är inte en faktabok, men den bygger på otrolig research och på vår historia och jag tror faktiskt att det kan vara lättare att lära sig genom en sådan här bok än genom en torr skolbok... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar