Sök i den här bloggen

Translate

lördag 21 oktober 2023

"Den som göms i snö" av Jerk Schuitema

❄️ Nu börjar det komma julböcker på min ljudbokstjänst och jag tror inte att det dröjer så länge innan jag faktiskt ger mig på en sådan så att jag kan börja småladda inför denna mysiga och underbara tid på året. Men idag blir det mer av vintertema (i alla fall på titeln på boken) ❄️ Jag har länge varit sugen på att lyssna på "Den som göms i snö" och för någon månad sedan blev det äntligen av. Det är en hyggligt bra deckare som jag tycker är läsvärd och det är den första delen i Jerk Schuitemas serie Papegojan. Vi får följa Amanda Wreede när hon utreder fall som också tvingar henne att konfrontera det förflutna. Det handlar om förträngda minnen från barndomen som är full av obehagliga sanningar. Även om jag inte golvades av den här boken så har den något som får mig att vilja fortsätta följa Amanda Wreede framöver 💙 Ljudboken är uppläst av Julia Dufvenius och den är 11 timmar och 14 minuter lång. 

Utöver själva mordutredningen i "Den som göms i snö" så bjuder handlingen också på lite konspirationer och det kryddar alltid till en story på ett nervkittlande sätt. Jag gillar också karaktärerna och miljöerna i den här boken. Andra delen finns redan att lyssna på och den tredje delen kommer snart som ljudbok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar