Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 20 mars 2024

"De förbjudna böckernas bibliotikarie" av Brianna Labuskes (originaltitel: "The Librarian of Burned Books")

Vilken fantastisk och samtidigt fasansfull bok jag nu lyssnat på 🤎 "De förbjudna böckernas bibliotikarie" av Brianna Labuskes utspelar sig före och under andra världskriget och det är så klart det som gör den fasansfull. Det fantastiska med boken tycker jag ligger i hur den berättas och att den vinkel den berättas ur där kärleken till böcker har stort fokus. Men det finns också en annan skrämmande påminnelse i den här boken och det är hur historien upprepar sig för tyvärr måste man ju säga att trots att detta är en historisk roman så är den otäckt aktuell även i dag 💔 Ljudboken är uppläst av Charlotta Jonsson och den är 13 timmar och 46 minuter lång. 

"De förbjudna böckernas bibliotikarie" är ingen deckare (som är det jag mest lyssnar på), men den bjuder trots det på spänning. Jag tycker att det är en mycket bra och välskriven bok så jag rekommenderar den å det varmaste 🤍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar