Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 6 mars 2024

"Mord i en engelsk trädgård" av Katie Gayle (originaltitel: "An English Garden Murder")

Nu har jag hittat ännu en charmig och härlig mysdeckare som jag vill tipsa om 🌳 Att "Mord i en engelsk trädgård" är den första delen i Katie Gayles serie där den nyblivna och nyskilda pensionären Julia Bird är huvudkaraktären gör också att man redan vet att det kommer mer framöver. Hon har lämnat London för att börja om i den pittoreska byn Berrywick. Men hon har inte varit där länge innan hon hittar ett lik i sin nya trädgård 🌻 Jag gillar handlingen, miljön, karaktärerna och som helhet blir det så där härligt som riktigt bra brittisk cosy mystery kan vara när den är på topp 💛 Ljudboken är uppläst av Anna Maria Käll och den är 8 timmar lång. 

Jag ser verkligen fram emot fortsättningen på "Mord i en engelsk trädgård" och det är därför kul att andra delen kommer redan i vår ☀️ Och fram till dess tycker jag att ni ska läsa eller lyssna på den här boken om ni inte redan gjort det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar