Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 12 mars 2024

"Hyenorna" av Carola Ressem och Mikael Ressem

Njae... tyvärr måste jag nog säga att det här var ganska naivt och inte speciellt bra. "Hyenorna" av Carola Ressem och Mikael Ressem är den första delen i serien Morden på solkusten och jag hade verkligen hoppats på mer. Bokens handling är lite upprepande och språket lite stolpigt och stelt (i brist på bättre beskrivning) och jag fastnade inte riktigt heller för karaktärerna. Ljudboken är uppläst av Angela Kovács och den är 8 timmar och 31 minuter lång.

Efter att ha lyssnat på "Hyenorna" känns det inte så sannolikt att jag lyssnar på nästa del i den här serien, men det finns en liten möjlighet att jag gör det eftersom jag normalt sett brukar gilla Mikael Ressems böcker så mycket. Så av den anledningen skulle det kunna vara värt att ge serien en chans till... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar