Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 25 december 2018

"Brustna hjärtans död" - julkalendern om Erik Sandström ⛄️ - av Mikael Ressem

❄️ Juldagen!! 🎄 Tänk att julafton redan är över... Återigen slås jag över hur snabbt tiden i december gått. Jag hoppas att ni alla hade den julafton ni ville ha, oavsett om den blev vit eller inte, och jag önskar er en god fortsättning på julen! Om man har möjligheten och (som jag) gillar den här tiden på året så gäller det att njuta så mycket som möjligt. ❄️

Jag har ju följt "Brustna hjärtans död" av Mikael Ressem och nu har jag alltså lyssnat klart på julkalendern om Erik Sandström. Jag tycker att den har varit rolig att följa men det blev mycket tankar och funderingar (mycket utfyllnad helt enkelt) i de ca 30 minuter långa avsnitten. Det gjorde att det inte blev något riktigt tempo i handlingen, men de slutade alla med någon form av cliffhanger som gjorde att man ville lyssna vidare. Jag har köpt delarna på Adlibris och det har däremot inte riktigt fungerat felfritt. De har missat att göra en del av dem beställningsbara i tid. Är det t.ex. 18 december så borde man ju hela den dagen kunna ladda ner och lyssna, men vissa dagar har det dröjt till eftermiddagen innan de varit tillgängliga för köp. Jag tycker faktiskt att man skulle kunnat få köpa och ladda ner dem kvällen innan ifall man vill börja dagen med att lyssna. På fredagarna har nämligen alla helgens delar varit tillgängliga så då borde det ha gått att fixa även för vardagarna. Nu har ju just Adlibris haft en hel del andra problem att tampas med när det gäller uteblivna och försenade leveranser så det kanske inte är konstigt, men det är dåligt. Även jag har drabbats av deras övriga problem och fått åtminstone ett par julklappar för sent. Men åter till själva boken. Jag tycker att "Brustna hjärtans död" över lag var bra och hyggligt spännande. Jag har både fått skratta och klura och det är bra ingredienser. Uppläsare är Fredde Granberg och han gör ett eminent jobb. Jag hoppas att det även nästa år kommer att finnas något liknande! 🎅🏻

Jag hade ju också en annan julkalender i bokformat, "Samtidigt i New York". Den kommer jag att skriva någon rad om vid ett senare tillfälle.

⭐️ Nu önska jag er en fortsatt fin julhelg!! ⭐️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar