Sök i den här bloggen

Translate

fredag 21 augusti 2020

"Falskt namn" av Ida Axelsson

Jag var bara tvungen att ge mig på även den tredje fristående delen i Ida Axelssons serie om kriminalinspektör Linn Wide eftersom jag tyckte så mycket om de två första böckerna. Wide är en skicklig berättare som har förmågan att fängsla med spännande och aktuella teman i sina deckare. "Falsk namn" motsvarade alla mina förväntningar så jag rekommenderar den varmt. Ljudboken är uppläst av Sofia Berntsson och den är 10 timmar lång.

I ett vårigt Helsingborg hittas en man brutalt knivmördad i sitt hem.  Kriminalinspektör Linn Wide och hennes kollegor utreder fallet och inser att den mördade mannen inte är den han utgivit sig för att vara. Ju mer de gräver i mannens liv desto fler fiender hittar de. Mannen tycks ha varit något av en sol- och vårare som lurat av folk deras pengar genom olika metoder. Samtidigt blir Linn vän med en ung kvinna som nyligen flyttat till staden. Deras söner går på samma förskola och det är där de träffas. När den nya väninnan berättar den mörka sanningen bakom deras flytt och pappan till sonen försöker Linn hjälpa henne. Men det verkar som om pappan redan hittat dem...

Det har blivit en hel del böcker den här sommaren, men semestern tog slut i mitten av den här veckan så gissningsvis kommer jag inte hålla riktigt samma tempo de kommande veckorna. Men covid-19 finns kvar så jag hoppas att läs- och lyssnarlusten håller i sig och i så fall kommer jag bjuda på fler spännande tips här i höst! 🍁🍂 Till dess tycker jag att ni ska läsa eller lyssna på "Falsk namn" och om ni inte redan läst de första två böckerna i serien så börja med dem 🧡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar