Sök i den här bloggen

Translate

söndag 16 augusti 2020

"Lycksökaren" av Jan-Erik Fjell (originaltitel: "Lykkejegeren")

ÄNTLIGEN!!! 🧡 Som jag längtat efter den här boken. Jag älskar den här serien av Jan-Erik Fjell, dels för att karaktärerna är helt fantastiska men också för att böckerna alltid är väldigt spännande och intressanta. "Lycksökaren" är den femte delen i serien. 

Resterna av det som en gång varit en människohand påträffas i en gammal Cadillac. Bilen är oregistrerad, men kan så småningom kopplas till en kvinna. Hon hittas i sin tur död men handen är inte hennes. Återigen får Magnus Torp och Anton Brekke arbeta tillsammans. I 1970-talets Las Vegas får den norska lycksökaren Sun jobb som dansare. Hennes mål är att så småningom komma till Los Angeles och bli skådespelerska. Hon inleder ett förhållande med mannen som äger hotellet där hon jobbar. Men ju mer hon lär känna honom desto klarare står det att mannen inte skyr några medel för att få som han vill, något som Sun kommer att få erfara på värsta sätt. När spåren kring mordet i nutidens Fredrikstad pekar mot Las Vegas bestämmer sig Brekke för att åka dit. Ett beslut som kanske inte är det bästa eftersom han kämpar med sitt spelberoende...

Jag har lyssnat på hela den här serien och då självklart också på "Lycksökaren". Ljudboken är, precis som de tidigare delarna, uppläst av Niklas Engdahl (som gör det otroligt bra) och den är 14 timmar och 44 minuter lång. För min del påbörjas nu en låååång väntan på nästa del... för jag vill bara läsa mer av den här utomordentligt duktiga författare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar