Sök i den här bloggen

Translate

söndag 6 februari 2022

"Blicken inifrån mörkret" av Lotta Lundh

Jag kan inte säga att jag läst allt som Lotta Lundh tidigare skrivit, men det jag har läst har varit väldigt bra. Nu har hon påbörjat en ny serie - Cold case Karlstad. Första delen heter "Blicken inifrån mörkret" och det är den senaste boken jag lyssnat på. Det är en hyggligt spännande och välskriven deckare med intressanta karaktärer som helt klart sätter färg på storyn. Betyget blir väl godkänt och jag tycker att boken är läsvärd 💙 Ljudboken är uppläst av Fredde Granberg och den är 11 timmar och 31 minuter lång.

Av olika skäl hamnar kriminalinspektören Jon, den vältränade Simon, den skygga IT-utredaren Ofelia, den pensionsfärdige Peo och Amanda som återvänt efter mammaledigheten i ett ostädat rum i källaren för att gå igenom arkivskåp med fyrtio års olösta kriminalfall. Samarbetet fungerar så där men sakta lär de känna varandra och börjar gå igenom de gamla akterna. Samtidigt har kollegorna längre upp i polishuset kört fast med ett fall. En sextioårig man har hittats död, inpackad i plastsäckar i Klarälven i norra Värmland. Till slut ber de den nya cold case-avdelningen om hjälp med att hitta eventuella ledtrådar i de dammiga gamla handlingarna. Gruppen kommer fram till att det antagligen handlar om flera mord och börjar utreda det hela. 

Jag ser fram emot att fortsätta följa den här udda men charmiga cold case-gruppen 🧡 Om ni också blev sugna så tycker jag att ni nu direkt ska läsa eller lyssna på "Blicken inifrån mörkret"

Ni kan läsa om fler böcker av den här författaren genom att söka på hennes namn i sökrutan ovan.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera