Sök i den här bloggen

Translate

fredag 4 februari 2022

"En mörk plats" av Maria Fallström

Jag har tyckt om de tidigare böckerna (förutom den första som jag inte läst/lyssnat på) i Maria Fallströms serie om polisen Torbjörn Frisk så därför laddade jag nu ner och lyssnade på "En mörk plats" som är den fjärde delen. Den här gången tycker jag faktiskt att det blir lite för osannolikt och inte riktigt lika bra. Och även om de flesta av de charmiga karaktärerna är med så tycker jag inte att de fängslar mig lika mycket den här gången. Tyvärr. Ljudboken är uppläst av Fredde Granberg och den är 8 timmar och 11 minuter lång.

På Skogskyrkogården i Stockholm letar en man efter en hemlighet. Han pratar  i telefon med en vän då han blir attackerad. Vännen anmäler det till polisen och när man kommer till platsen görs en obehaglig upptäckt. Mannen har stympats när han hittas vid ett av kapellen. Trots att det från början verkar vara ett enkelt fall kopplas Torbjörn Frisk och hans kollegor från Riksmord in. Ju längre tillbaka i historien de söker sig desto längre ner under jord kommer de och ett snart framgår det att hela Stockholm kan stå inför ett hot av katastrofala mått.

Även om jag inte imponerades så mycket av "En mörk plats" så tror jag inte att jag ger upp den här serien riktigt än (om det nu kommer fler böcker...) för jag har trots allt gillat de tidigare två som jag lyssnat på. Ni kan läsa om den genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan.

🇸🇪 Jag vill också passa på att förvarna om att det kanske inte kommer att komma lika många boktips de närmaste två veckorna för nu går jag in i min OS-bubbla. Jag ska göra mitt bästa och helhjärtat försöka heja fram många svenska framgångar från TV-soffan 🇸🇪

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar